مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 08:152020-10-26سياسي

قیس الخزعلی: اصلاحات حقیقی با تغییر نظام پارلمانی عراق میسر می شود


دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در نخستین سالگرد تظاهرات های مردمی طی پیامی خطاب به معترضان به ویژه جوانان گفت که اصلاح حقیقی امور تنها با تغییر نظام پارلمانی کشور و تعدیل قانون اساسی میسر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق عراق، به مناسبت نخستین سالگرد تظاهرات  25 اکتبر عراق، شب گذشته در پستی در توییتر، طی پیامی مردم عراق به ویژه طبقه جوان را مورد خطاب قرار داد.

وی نوشت: مردم آگاه ما به ویژه طبقه جوان باید به این نکته مهم توجه کنند که صدایشان را برای مطالبه اصلاحات حقیقی که تعدیل قانون اساسی است بلند کنند.

  الخزعلی اصلاحات حقیقی در کشور را منوط به تغییر نظام پارلمانی و تعدیل قانون اساسی دانست و نوشت: من قاطعانه معتقدم، تا زمانی که نظام پارلمانی که سهم خواهی ها را بنا نهاده، تغییر نکند، اصلاحات حقیقی در سطح خواسته و امید مردم محقق نخواهد شد.

زیرا به سادگی در نتیجه [تصویب] بهترین قانون انتخابات بر اساس پاکدست ترین کمیسیاریای انتخابات، پارلمانی است که ناگزیر خواهد شد به روی کار آمدن شخصیت های جدید برای پست های ریاستی سه گانه بر اساس سهم خواهی رای دهد.

این سهم خواهی تا زمانی که نظام پارلمانی در کشور حاکم است، از بین نخواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیس الخزعلی: اصلاحات حقیقی با تغییر نظام پارلمانی عراق میسر می شود

قیس الخزعلی: اصلاحات حقیقی با تغییر نظام پارلمانی عراق میسر می شود