مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 08:102020-10-26سياسي

پژوهش های بنیادی، اهرم حرکت در مرزهای دانش هستند


دانشگاه ها به طور غیر مستقیم تلاششان این است که دانش آموختگان ماهرتر از گذشته در اختیار جامعه قرار داده تا آن ها بتوانند به مدد صنعت گران و صاحبان کسب و کار تولید را رونق بیشتری دهند.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی گفت: دانشگاه ها به طور غیر مستقیم تلاششان این است که دانش آموختگان ماهرتر از گذشته در اختیار جامعه قرار داده تا آن ها بتوانند به مدد صنعت گران و صاحبان کسب و کار تولید را رونق بیشتری دهند.

محمد کافی در گفت وگو با ایسنا در خصوص جایگاه پژوهش و فناوری در کشور بر اساس چشم انداز سند 1404 و آرمان کشور در دستیابی به جایگاه اول در حوزه فناوری در منطقه، اظهار کرد: خوشبختانه سیاست ها و رویکردهای دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های بزرگ و برتر کشور اینگونه است که در حوزه پژوهش و فناوری اولویت اول خود را تلاش برای افزایش و ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری در کشور بر اساس چشم انداز سند 1404 قرار دهند.

در این حوزه پژوهش ها به پژوهش های بنیادی، کاربردی و توسعه ای تقسیم می شوند که در حوزه تولید دانش و حرکت در مرزهای دانش، پژوهش های بنیادی بسیار موثر است.

رییس دانشگاه فردوسی ادامه داد: اما باید بدانیم پژوهش های بنیادی ممکن است در کوتاه مدت کاربرد نداشته باشد ولی در دراز مدت کاربردهای آن مشخص شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش های بنیادی، اهرم حرکت در مرزهای دانش هستند

پژوهش های بنیادی، اهرم حرکت در مرزهای دانش هستند