مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 07:352020-10-26اقتصادي

قیمت سرسام آور MDF در زادگاه تولید


افزایش قیمت دلار و مقرون به صرفه نبودن واردات چوب از یک سو و کاهش تولید چوب در کشور موجب شده تا تولید MDF کم و با هزینه بسیار بالا به دست مصرف کنندگان برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، بررسی ها نشان می دهد با کاهش ارزش پول ملی و افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در کشور، سرمایه های شناور مردم به سمت ساخت وساز مسکن و ابنیه افزایش یافته است.

سرمایه داران دلیل اصلی خود را از اینکه به بخش ساخت وساز هجوم آورده اند را نرخ پایین سود بانکی و از طرفی از بین رفتن ارزش سرمایه شان عنوان کرده اند.

بسازبفروش ها نیز اعتقاددارند با گسیل سرمایه هایشان به بخش ساخت وساز، علاوه بر ارزش سرمایه شان می توانند سود سرمایه خود را در هر دوره ای که بخواهند به دست بیاورند.

اما اکنون این هجوم یک باره بسازبفروش ها و سرمایه داران خرد به بخش ساخت وساز ازجمله مسکن موجب شده تا قیمت مصالح ازجمله MDF شاهد افزایش قابل توجه باشد.

در حال حاضر قیمت هر ورق MDF از نرخ متوسط 500 هزار تومان به حدود یک میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافته و نه تنها قیمت آن ثبات ندارد بلکه روزانه در حال افزایش است.

MDF ازجمله صنایعی است که بخش خصوصی برای فرآوری آن به شدت نیازمند چوب و چسب است و اگر این دو مهم که نیاز اصلی و اساسی آن است تأمین نشود، به شدت این صنعت در آینده نه چندان دور با چالش های عدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت سرسام آور MDF در زادگاه تولید

قیمت سرسام آور MDF در زادگاه تولید