مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-26پزشكي

استرس؛ روی پنهان ویروس کرونا


استرس و اضطراب در شرایط تنش و فشار در افراد شکل می‌گیرد و اکنون که بیش از 250 روز از اعلام رسمی شیوع بیماری کووید 19 در ایران می‌گذرد، همچنان، برخی افراد با استرس‌های روانی این موضوع درگیر هستند و در واقع این مشکل، روی پنهان ویروس کروناست که شاید تاکنون، همه عوارضش آشکار نشده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، آنچه که نباید نسبت به آن غافل بود این است که استرس شرایطی را برای فرد ایجاد می‌کند که گاهی مثبت و خوب شمرده می‌شود تا انسان بتواند در موقعیت بهتر و یا امن‌تری قرار گیرد.

ساده ترین نوع این گونه استرس را می‌توان به روزهای قبل از امتحان تشبیه کرد که افراد برای به دست آوردن نمره بهتر تمام سعی و تلاش خود را نشان می‌دهند.

استرس واکنشی برای دفاع در مقابل خطرهاست مدیر اجرایی پلی کلینیک تخصصی خدمات روانشناسی و مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد در این باره می گوید: استرس، واکنش طبیعی و عامل دفاع در انسان برای حفظ جان در مقابل خطر است.

سید ایمان سیدزاده دلویی افزود: استرس‌های مرتبط با آزمون‌های شغلی و امتحانات درسی عادی شمرده می‌شود ولی استرسی که زندگی روزانه فرد را به چالش بکشد و از صبح تا زمان استراحت شبانه با او همراه باشد و شخص را از روند عادی زندگی خود خارج کند نیاز به درمان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس؛ روی پنهان ویروس کرونا

استرس؛ روی پنهان ویروس کرونا