مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 06:452020-10-26پزشكي

ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 در کشور شناسایی شد/ کرونا از کجا به ایران آمد؟


مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به سرپرستی دکتر حسین نجم آبادی، همگام با مراکز علمی بین المللی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 را شناسایی کرد.

- با مطالعات مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 در کشور شناسایی شد/ کرونا از کجا به ایران آمد؟ مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به سرپرستی دکتر حسین نجم آبادی، همگام با مراکز علمی بین المللی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 را شناسایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نجم آبادی با اعلام این خبر گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی از همان روزهای اول شیوع ویروس کووید 19 در کشور، تصمیم گرفت تا با دستیابی به گونه های مختلف ویروس کووید 19 که در کشور منجر به بیماری زایی شده اند، شناخت دقیقی از نحوه انتقال ویروس به کشور، قدرت بیماری زایی و نیز فراهم کردن بستر مناسب برای بکارگیری درمان های موثر و نیز واکسن هایی که به بازار عرضه خواهد شد را به دست آورد.

وی افزود: در جهت تحقق این هدف، با حمایت و تشویق معاون تحقیقات وزارت بهداشت و حوزه تحت نظارت این معاونت و نیز با همکاری بخش ویروس شناسی دانشگاه تهران و شبکه ویروس شناسی کشور ، حدود 50 نمونه از استان های مختلف کشور (اعم از تهران، قم، گرگان، مازنداران، خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 در کشور شناسایی شد/ کرونا از کجا به ایران آمد؟

ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 در کشور شناسایی شد/ کرونا از کجا به ایران آمد؟