مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 06:252020-10-26سياسي

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی از بورس/الزام سازمان بورس به افشای صورت ؜های مالی


گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی قرائت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان، گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و ) و نیز نقش آفرینی سرمایه گذاران حقوقی، بازار سرمایه ریزش قابل توجهی را تجربه نمود؛ به نحوی که در فاصله یک ماهه، نزدیک به 450 هزار واحد از شاخص کل اصلاح شد.

کمیسیون اقتصادی بارها و از ماه ها قبل این اتفاق را پیش ؜بینی و تذکرات لازم را به مسئولان اجرای ذی؜ربط ارائه نموده بود، لکن عدم توجه به این تذکرات موجب شد تا نه تنها لطمات قابل توجهی در بعد اقتصادی به کشور وارد شود، بلکه موجب پدیدآمدن پیامدها و نارضایتی؜ های اجتماعی از سرمایه؜ داران خرد که اکثراً در ماه های اخیر وارد این بازار شده و بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست داده؜ بودند، شد.

مهدی طغیانی در ادامه خاطرنشان کرد: بدین ترتیب، در شرایطی که بازار سرمایه می توانست یک ظرفیت قابل توجه برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و تبدیل شدن به یک تعاونی فراگیر ملی باشد، متاثر از این فضای رشد غیرحقیقی و ناپایدار قرار گرفت که عمده دلایل آن عدم عرضه منظم سهام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی از بورس/الزام سازمان بورس به افشای صورت ؜های مالی

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی از بورس/الزام سازمان بورس به افشای صورت ؜های مالی