مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 20:452020-10-25اقتصادي

یک سقف؛ تنها آرزوی سوگند و ساغر


روزهایی که حتی پول نان خریدن هم نداشته اند و با شکم گرسنه خوابیده اند؛ دو هفته ای یکبار و با کمک خیران مرغ می خورند، آن هم با پیکنیکی که هم گرمشان می کند و هم با آن غذا می پزند.

- از خرابه های شهر دهدشت نقل مکان کرده اند و در خانه ای بسیار فرسوده و آن هم موقتی ساکن شده اند؛ بچه چهارماهه را با آب سرد حمام می کنند چرا که آب و برق و گاز خانه به دلیل بدهی قطع شده است و بچه های مریضی که تنها به دلیل بی پولی درمان نمی شوند.

این خانواده تنها یک آرزو دارد؛ داشتن یک اتاق تمیز با کمترین وسیله زندگی و ساغر که خوب شدن پدر معتادش را می خواهد و زیارت خانه امام رضا (ع).

بله این ها همگی حداقل های زندگی است که خانواده معرف خواه، ساکن در بافت قدیمی دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد ندارند و دنبال معرف هایی می گردند که آنها را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

سیکنه دیده گاه، مادر و نان آور خانواده 38 سال دارد اما به چهره شکسته اش نمی خورد؛ اومی گوید 12 سال است که با شوهرش “امید علی معرف خواه” که متاسفانه معتاد است و یکسال نیز زندان بوده ازدواج کرده است و نتیجه این زندگی 3 فرزند است.

5 سال اول زندگی را در خراب های شهر گذرانده و حالا 7 سال است که در خانه قدیمی زندگی می کند که که صاحبش نیستند و برای رضای خدا، موقت به آنان داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سقف؛ تنها آرزوی سوگند و ساغر

یک سقف؛ تنها آرزوی سوگند و ساغر