مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 18:302020-10-25سياسي

نگرانی جدی در مورد اثرگذاری فلزات سنگین بر منابع آب زیرزمینی یزد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: فعال سازی معدن مس علی آباد به منابع آب زیر زمینی به صورت کمی و کیفی آسیب می زند و نگران ورود فلزات سنگین و کانی های معدنی به منابع زیرزمینی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست کانون تفکر آب یزد به تشریح روند چند ساله مطالعات معدن مس دره زرشک پرداخت و اظهار داشت: معدن مس دره زرشک در منطقه ای واقع شده که سرچشمه آب های زیر زمینی بخش وسیعی از دشت پایین دست است و با فعال سازی این معدن، آسیب ها و نگرانی های جدی به منابع آب زیر زمینی به صورت کمی و کیفی همچنین ورود فلزات سنگین و کانی های معدنی به عنوان یک منطقه دست خورده وارد می کند.

وی عنوان کرد: در مطالعات شرکت مهندسین مشاور بند آب که به خواست شرکت ملی صنایع مس ایران صورت گرفته است، مهمترین معضل در بهره برداری ازاین معدن را هجوم آب های زیر زمینی منطقه به داخل پیت معدن و تحت تأثیر قرار گرفتن منابع آب زیرزمینی پایین دست توصیف کرده است.

جوادیان زاده با استناد به مطالعات یکی از اساتید زمین شناسی دانشگاه شیراز و با توجه به اینکه معدن مس دره زرشک روی بافت آهکی گسترده واقع شده است، افزود: این بافت آهکی، قدرت زیادی برای جذب و زهکشی بالای آب های منطقه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی جدی در مورد اثرگذاری فلزات سنگین بر منابع آب زیرزمینی یزد

نگرانی جدی در مورد اثرگذاری فلزات سنگین بر منابع آب زیرزمینی یزد