مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 13:402020-10-25پزشكي

عوارض مصرف بیش از حد بستنی و بیسکویت


محققان آمریکایی معتقدند اختلالات بیش فعالی و رفتار های پرخاشگرانه می تواند به دلیل مصرف مواد غذایی سرشار از مقادیر زیادی فروکتوز مانند بیسکویت و بستنی باشد.

- براساس آنچه "دیلی میل" انگلیس منتشر کرده است، محققان دانشگاه کلرادو استدلال کرده اند که سطح پایین فروکتوز منجر به مسیری می شود که باعث تقویت کنجکاوی در مورد غذا و ذخیره انرژی به شکل چربی می شود، اما در صورت مصرف بیش از حد، این مسیر موجب بیش فعالی، افزایش شدید اشتها و خطر ابتلا به مشکلات رفتاری مانند تکانشگری و پرخاشگری می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که خوردن مقدار زیاد فروکتوز مشکلات متعددی اعم از اختلال بیش فعالی، اختلال کم توجهی، افسردگی جنون آمیز و اختلال دو قطبی را بر فرد مترتب می سازد.

فروکتوز یا قند میوه به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان و عسل یافت می شود، اما در رژیم های مدرن از طریق شکر تصفیه شده و شربت ذرت شایع تر است.

غذا ها و نوشیدنی هایی که در حال حاضر حاوی مقادیر زیادی فروکتوز هستند شامل بستنی، بیسکویت، کیک، سیب، انگور، آب میوه، نوشیدنی های شیرین و ماست میوه ای است.

براساس تخمین ها، تقریبا از قرن هجدهم به بعد مصرف فروکتوز 40 برابر شده است که این موضوع دلیل افزایش موارد ابتلا به دیابت و چاقی را روشن می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف بیش از حد بستنی و بیسکویت

عوارض مصرف بیش از حد بستنی و بیسکویت