مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 15:152020-10-24اقتصادي

مازاد تولید 10 هزارتن تخم مرغ در روز /2 راهکار برای تنظیم بازار


مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار گفت:در حال حاضر تولید تخم مرغ به لحاظ حجم مناسب است، به طوری که روزانه 10 هزار تن تولید مازاد بر مصرف شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا ترکاشوند با اشاره به این که ماهانه 80 هزار تن نیاز بازار کشور به تخم مرغ است افزود: در حال حاضر تولید تخم مرغ در کشور به 90 هزار تن در ماه رسیده و این یعنی مازاد تولید 10 هزار تنی که اگر به شکل مناسب هدایت نشود به تولید کنندگان آسیب می رساند، چرا که در حال حاضر عرضه از تقاضا بیشتر شده و این موضوع افت قیمت درب کارخانه نسبت به نرخ مصوب را موجب شده است.

وی ادامه داد: پایین آمدن نرخ درب کارخانه تخم مرغ نسبت به نرخ مصوب، ادامه تولید را برای تولیدکنندگان بسیار سخت می کند و موجب آن می شود که گله های مولد حذف شوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخم گذار گفت: کشش بازار داخلی بیش از 80 هزار تن در ماه نیست و تولیدکننده مجبور می شود میزان مازاد تولید را با قیمت ارزان تر عرضه کند و این یعنی زیان تولیدکننده که موجب حذف گله مولد که به معنی کمبود تخم مرغ در آینده و در نتیجه افزایش شدید قیمت این محصول است.

ترکاشوند افزود: راهکار اول این است که صادرات به صورت مدیریت شده انجام شود و این مازاد تولید بدون این که آسیبی به بازار داخلی بزند صادر شود تا هم ارزآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازاد تولید 10 هزارتن تخم مرغ در روز /2 راهکار برای تنظیم بازار

مازاد تولید 10 هزارتن تخم مرغ در روز /2 راهکار برای تنظیم بازار