مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 10:002020-10-24حوادث

کشف 98درصدی جرایم سایبری توسط سیستان و بلوچستان


رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از کشف 98 درصدی جرائم سایبری در سطح استان در 7 ماهه سال جاری خبر داد.

- حسن کیخا  امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: پلیس فتا استان با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان این پلیس طی 7 ماه گذشته شاهد کشف 98 درصدی جرائم سایبری استان سیستان و بلوچستان بوده ایم.

رییس پلیس فتا سیستان و بلوچستان با تاکید براینکه برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب افراد  با 56درصد، کلاهبرداری رایانه ای با 22 درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 13درصد مهمترین جرایم حوزه سایبری استان را تشکیل می دهند، اضافه کرد: در برداشت اینترنتی غیرمجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 21درصدی وقوع بوده ایم که این امر به واسطه فعال سازی سرویس رمز پویا بوده است.

وی افزود: میانگین استفاده از شگرد های مختلف از سوی مجرمان در استفاده از اپلیکیشن های موبایلی 27درصد، سو استفاده از اعتماد شاکی 47درصد، استفاده از سایت ها و وبلاگ ها 15درصد و استفاده از روش های و سایر شگردها 15درصد است.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد و گاها کلاهبرداران و مجرمان در این فضا اقدامات مجرمانه خود را انجام می دهند لازم است تا کاربران عزیز با هوشیاری کامل و آموزش کافی وارد این فضا شده تا در دام مجرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 98درصدی جرایم سایبری توسط سیستان و بلوچستان

کشف 98درصدی جرایم سایبری توسط سیستان و بلوچستان