مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 09:002020-10-24فرهنگي

هنر آیینی در خدمت تکنولوژی روز/ نخستین پرده خوانی پُست در ایران اجرا خواهد شد+فیلم


مرشد میرزاعلی نقال و پرده خوان عنوان کرد: نخستین پرده خوانی پُست به منظور آشنایی مردم با اطلاعات پستی و چاپار از گذشته تاکنون در ایران به نویسندگی و کارگردانی اردشیر صالح پور انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، هنر نقالی و پرده خوانی سال های سال است که در ایران زمین قدمت دارد از گذشته های دور که برای امام حسین(ع) و دیگر ائمه ، شهادت ها تا دیگر مناسبت ها نقال و پرده خوان در چای خانه ها و دیگر مراکز تا تکیه ها روایت ها داشتند  و مردم ایران بسیار به این دست نمایش های خیابانی و نقالی ها علاقه مند بودند.

حال شاهد هستیم که با گذر زمان خود نقال ها و پرده خوان ها نیز قدری در عرصه های دیگر ورود کرده  و فعالیت هایشان را بسط می دهند به طور مثال این روزها تعدادی از پرده خوان ها طوماری برای پست به نویسندگی اردشیر صالح پور آماده کردند که این فعالیت قرار است از سوی شرکت پست وزارت فناوری و اطلاعات به اجرا در بیاید.

پرده خوانی پست برای نخستین بار در تاریخ پست ایران به نویسندگی و کارگردانی اردشیر صالح پور، نقالی مرشد محسن میرزاعلی و سردم وانی مرشد علی ناری قرار است که به اجرا در بیاید.

پرده خوانی، نوعی نمایش مذهبی ایرانی است که در این نمایش کسی با عنوان پرده خوان از روی تصویرهایِ منقوش بر پرده در هر زمینه ای را با کلان آهنگین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر آیینی در خدمت تکنولوژی روز/ نخستین پرده خوانی پُست در ایران اجرا خواهد شد+فیلم

هنر آیینی در خدمت تکنولوژی روز/ نخستین پرده خوانی پُست در ایران اجرا خواهد شد+فیلم