مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 07:252020-10-24پزشكي

دمنوش هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند


برخی از دارو های تقویت کننده سیستم ایمنی که از نظر طب سنتی ایران دارای طبع گرم هستند، عبارت است از زنجبیل، هل، گل میخک، دارچین، عسل و دارو های سرد که می توان از گل ختمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا حاجی حیدری، متخصص طب سنتی  گفت: مطالعات نشان داده است که  برخی از دمنوش ها و گیاهان دارویی در تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن نقش دارند، اگرچه ممکن است چگونگی مکانیسم عمل آن ها شناخته شده نباشد.

وی افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور یکی از راه های پیشگیری علاوه بر به کار بردن توصیه های بهداشتی تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از گیاهان دارویی است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: با توجه به اینکه در طب سنتی ایران هر گیاه و ماده غذایی دارای مزاج یا به اصطلاح دارای طبع خاصی است برای سهولت و شناخت تاثیر بر مزاج بدن به طور کلی آن ها را به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی کرده تا افراد به فراخور مزاج و فصل از آن ها استفاده کنند.

حاجی حیدری تصریح کرد: برخی از دارو های تقویت کننده سیستم ایمنی که از نظر طب سنتی ایران دارای طبع گرم هستند، عبارت است از زنجبیل، هل، گل میخک، دارچین، عسل و دارو های سرد که می توان از گل ختمی، پنیرک و هلیله نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمنوش هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند

دمنوش هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند