مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:502020-10-24اقتصادي

دستبرد به بزرگترین گنجینه جواهرات ساوه


گنجینه جواهرات ساوه این روزها ناامن شده، البته سرقت یاقوت های سبز کار سخت تری است، اما یاقوت های سرخ را براحتی می توان به سرقت برد، شبانه یا حتی روزهنگام، - ایسنا/مرکزی گنجینه جواهرات ساوه این روزها ناامن شده، البته سرقت یاقوت های سبز کار سخت تری است، اما یاقوت های سرخ را براحتی می توان به سرقت برد، شبانه یا حتی روزهنگام، وقتی از نگهبان و نگاه های نگران خبری نیست.

ساوه سرزمین یاقوت های هزار رنگ است، انار (یاقوت سرخ)، پوجه سبز و پسته( یاقوت های سبز) و .

و وقتی که فصل برداشت از راه برسد یا حتی کمی پیش از زمان برداشت، دستان طمع کار و حریص سارقان ثروت این سرزمین هزار گنج که گنج هایش نه حاصل فعل و انفعالات زمین شناسی هزاران ساله که دسترنج چندین ماهه باغداران و کشاورزان است، را به تاراج می برد.

سرزمین یاقوت های سرخ که این روزها در جنب و جوش برداشت محصول انار و پسته به عنوان تولیدات شاخص این خطه زرخیز است، یک سوم کشاورزی استان مرکزی را به خود اختصاص داده و دارای سه دشت حاصلخیز شامل دشت مرکزی با آب و هوای نیمه گرمسیری، دشت لویین با آب و هوای معتدل و دشت بیات با آب و هوای سرد و کوهستانی است.

تنوع آب و هوایی ساوه بستر تولید انواع محصولات متنوع را فراهم کرده است، به گونه ای که سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی ساوه بیش از 70 هزار هکتار است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبرد به بزرگترین گنجینه جواهرات ساوه

دستبرد به بزرگترین گنجینه جواهرات ساوه