مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:002020-10-24اقتصادي

قرار گرفتن دانه روغنی سویا در الگوی کشت فارس


سویا گیاهی روغنی است که از روغن آن در تغذیه انسان و از علوفه و به ویژه کنجاله آن به دلیل پروتیین بالا در جیره غذایی دام و طیور استفاده می شود.

- ایسنا/فارس سویا گیاهی روغنی است که از روغن آن در تغذیه انسان و از علوفه و به ویژه کنجاله آن به دلیل پروتیین بالا در جیره غذایی دام و طیور استفاده می شود.

کارشناسان کشاورزی، اقلیم فارس را برای کاشت این دانه روغنی مناسب ارزیابی کرده و تاکید دارند که این گیاه بعد از برداشت محصول گندم در مناطق معتدل و سردسیر، کاشت شده و بازدهی اقتصادی بسیار مناسبی داشته باشد.

ترغیب کشاورزان برای کاشت سویا که از سالها قبل مد نظر قرار گرفته و دنبال شده است، هنوز با استقبال خوبی از سوی کشاورزان و بهره برداران مواجه نیست؛ حال آنکه کاشت این محصول، علاوه بر منافع اقتصادی فراوانی که برای بهره برداران حوزه کشاورزی به دنبال خواهد داشت، زمینه ساز تامین بخشی از نیاز به نهاده های دامی نیز خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان فارس پیش از این در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از نظر زراعی تناوب کشت گندم - سویا از مزایای زیادی نظیر افزایش حاصلخیزی خاک و کاهش آفات و بیماری های گندم برخوردار است، عنوان کرد: با توجه به دوره کوتاه رشد این محصول، اختلالی در تاریخ کاشت بهینه گندم به وجود نمی آید حال آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرار گرفتن دانه روغنی سویا در الگوی کشت فارس

قرار گرفتن دانه روغنی سویا در الگوی کشت فارس