مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 03:352020-10-24دانش

قطب های نوآوری محصولات فضایی کشور را توسعه می دهند


معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: 5 پژوهشکده بومی به عنوان قطب فناوری المان های فضایی را توسعه داده و به طراحی و ساخت محصولات مورد استفاده در ماهواره ها می پردازند.

- علی جعفرصالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهش های فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه 190 طرح پژوهشی در کشور با مشارکت 20 دانشگاه در حال انجام است، گفت: یکی از برنامه های اصلی پژوهشگاه ایران استفاده از نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان داخلی است که در واقع آنها به عنوان تکمیل کننده طرح ها و پروژه های علمی و عملیاتی از پازل علمی کشور فعالیت می کنند.

*  طراحی و ساخت زیر سامانه و المان های فضایی با تشکیل شبکه ای از نخبگان دانشگاهی وی افزود: در حال حاضر برای طراحی و ساخت زیر سامانه و المان های فضایی مورد استفاده در ماهواره ها ما یک شبکه بزرگ در قالب همکار تشکیل داده ایم که این شبکه متشکل از دانشجویان، نخبگان، دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان است که مسیر حرکت آنها با مدیریت تحقیقات و پژوهش های کاربردی زیر نظر پژوهشگاه فضایی ایران در قالب یک شبکه فعالیت می کنند.

*  وظیفه سه پژوهشکده توسعه المان های فضایی و دو پژوهشکده دیگرطراحی و ساخت محصولات مورد کاربرد در ماهواره های ایرانی است جعفرصالحی تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب های نوآوری محصولات فضایی کشور را توسعه می دهند

قطب های نوآوری محصولات فضایی کشور را توسعه می دهند