مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 22:352020-10-23اقتصادي

تناقض فرانسوی: برقع ممنوع، ماسک اجباری!


چند سال پس از تصویب و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از «برقع» در جوامع فرانسوی زبان، اجباری شدن ماسک که مثل برقع چهره ها را می پوشاند موضوع قابل تأملی است.

- چند سال پس از تصویب و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از برقع در جوامع فرانسوی زبان، اجباری شدن ماسک که مثل برقع چهره ها را می پوشاند موضوع قابل تأملی است.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- «مردان و زنان ماسک بر چهره» آشناترین تصویری است که می توان از شیوع بیماری کرونا در جهان ترسیم کرد و در گزارش های مختلف تلویزیونی از شهرهای مختلف دید.

در این میان مشاهده زنان فرانسوی که ماسک بر چهره دارند در عین شباهت به دیگر کشورهای درگیر کرونا از جمله ایران خود ما از یک وجه دیگر قابل توجه و از منظری طعنه آمیز و نکته آموز است ویک پرسش را به میان می آورد:آیا در همین فرانسه و 10 سال قبل نبود که مجمع ملی و مجلس سنا ممنوعیت استفاده از برقع و نقاب را تصویب کردند و از 2011 به اجرا گذاشتند؟ قانونی که به موجب آن زنانی که چهره خود را به دلایل مذهبی یا علایق شخصی با برقع و در ادارات یا مدارس و وسایط نقلیه همگانی بپوشانند تا 150 یورو جریمه می شوند.

در سنای فرانسه این قانون تنها با یک رأی مخالف تصویب شد هر چند که سناتورهای سوسیالیست آن را مخالف قانون اساسی دانسته و در رأی گیری شرکت نکردند یا رأی ممتنع دادند چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناقض فرانسوی: برقع ممنوع، ماسک اجباری!

تناقض فرانسوی: برقع ممنوع، ماسک اجباری!