مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 09:552020-10-23بين الملل

عراق: آمریکا فعلا تصمیم بستن سفارتش در بغداد را تعلیق کرده است


سخنگوی نخست وزیر عراق در سخنانی به اهداف سفر اخیر مصطفی الکاظمی به انگلیس و تصمیم واشنگتن برای بستن سفارتش در بغداد پرداخت.

- سخنگوی نخست وزیر عراق در سخنانی به اهداف سفر اخیر مصطفی الکاظمی به انگلیس و تصمیم واشنگتن برای بستن سفارتش در بغداد پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از بغداد الیوم، احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنانی با اشاره به سفر اخیر الکاظمی به انگلیس، اظهار کرد: سفر به انگلیس تاریخی، مهم و محوری بود و این سفر برای احیای روابط نزدیک با انگلیس انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: چالش های پیش روی دولت بسیار بزرگ است و دولت میراث سنگینی در سطوح امنیتی، سیاسی و سایر زمینه ها به ارث برد، اما این مأموریت را پذیرفت.

ملا طلال تصریح کرد: سفر الکاظمی به انگلیس برای دستیابی به یک توافق، راهبردی اقتصادی و نظامی انجام شد؛ چراکه انگلیس شریک اصلی در زمینه مقابله با داعش است.

وی درباره تصمیم آمریکا برای بستن سفارتش در بغداد نیز افزود: دولت تلاش های داخلی و خارجی زیادی را انجام داده است تا ایالات متحده را از اجرایی کردن تصمیم بستن سفارت خود در بغداد منصرف کند و این تلاش ها فعلا منجر به تعلیق اجرای این تصمیم شده، اما احتمال این تصمیم همچنان وجود دارد و تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: آمریکا فعلا تصمیم بستن سفارتش در بغداد را تعلیق کرده است

عراق: آمریکا فعلا تصمیم بستن سفارتش در بغداد را تعلیق کرده است