مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 14:352020-10-22پزشكي

مغز خوردن تنقلات پرکالری را به مواد خوراکی سالم ترجیح می دهد


یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد که مغز به هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب خوراکی، انسان را به سمت غذاهای پرکالری هدایت می‌کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ پژوهشگران در دانشگاه واخنینگن هلند در پژوهش تازه خود که بر روی 512 فرد انجام شده است، قابلیتی در مغز را نشان داده‌اند که به هنگام انتخاب مواد خوراکی عمل می‌کند و انسان را متمایل به غذاهایی می‌کند که در رده اغذیه پرکالری طبقه‌بندی می‌شوند.

برای نیاکان شکارچی ما، که نمی‌دانستند وعده غذایی بعدی آن‌ها چه وقت فرا خواهد رسید، این قابلیت کمک می‌کرد تا بتوانند در محیط بهتر دوام بیاورند.

با این حال تحقیقات جدید نشان می‌دهد برای یک فرد مدرن که در حال زیر و رو کردن آشپزخانه جهت یافتن یک ماده خوراکی است این قابلیت می‌تواند مضر باشد.

یافته‌ها نشان می‌دهد وقتی شرکت‌کنندگان در آزمایش در یک مارپیچ پر از مواد غذایی مختلف قرار گرفتند، بیشتر شکلات و چیپس را به خاطر می‌آوردند تا مواد اغذیه سالم مانند سیب یا گوجه‌فرنگی را.

محققان می‌گویند حتی زمانی که شرکت‌کنندگان تنها در معرض بوی مواد خوراکی قرار گرفتند، باز هم نتیجه این بود که افراد مواد غذایی پرکالری را بیشتر به بخش «حافظه فضایی» مغز خود می‌سپردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز خوردن تنقلات پرکالری را به مواد خوراکی سالم ترجیح می دهد

مغز خوردن تنقلات پرکالری را به مواد خوراکی سالم ترجیح می دهد