مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 11:552020-10-22سياسي

18 محکوم به قصاص از طناب دار نجات یافتند


با تلاش و اهتمام مسئولان قضایی استان در 11 ماه اخیر پرونده های 18 فقره قتل عمد غیر فجیع به مصالحه رسیده و با برقراری صلح و سازش محکومان به قصاص از طناب دار نجات یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه در جمع مدیران دادگستری کل استان همدان گفت: توجه مجموعه های قضایی استان به موضوع مصالحه بین طرفین دعوی بسیار ضروری است.

رییس کل دادگستری استان همدان خاطرنشان کرد: برقراری صلح و سازش در پرونده های قضایی از اولویت های مجموعه محسوب می شود چرا که آمار مصالحه استان مورد توجه و عنایت مقامات کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید سیاست حبس زدایی در دستور کار قضات دادگستری قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست حبس زدایی به عنوان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی، حائز اهمیت است.

عدالتخواه اضافه کرد: قضات هنگام رسیدگی های قضایی و صدور آراء باید توجه کامل داشته باشند که مجازات زندان تنها برای مواجه با جرائم مهم، اراذل و اوباش و مجرمان حرفه ای متعدی به نظم و امنیت عمومی جامعه اعمال شود و در رابطه با سایر عناوین مجرمانه می بایست با رویکرد اصلاحگرایانه از تاسیسات و نهادهای ارفاقی و مجازات های جایگزین حبس استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 محکوم به قصاص از طناب دار نجات یافتند

18 محکوم به قصاص از طناب دار نجات یافتند