مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-22ورزشي

تاریخچه مختصر شکلات داغ همراه با دستور تهیه


همه ما شکلات داغ را به عنوان نوشیدنی گرم و غلیظی می ­شناسیم که در شب­های سرد زمستانی، یا بعد از اینکه در فعالیت­ های زمستانی مانند اسکی روی یخ و اسکی­ بازی شرکت کردیم، - از نوشیدن آن کنار آتش لذت می­ بریم.

اما آیا هرگز درباره مبدأ این نوشیدنی خوشمزه فکر کرده­ اید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام ملوکافی، تاریخچه شکلات داغ به مدتها قبل برمی­ گردد، و این نوشیدنی طی سالها تغییر کرده و از یک نوشیدنی سرد و فلفلی به یک نوشیدنی گرم و شیرین تغییر یافته است.

شکلات داغ از مکزیک شروع شد در اوایل سال 500 قبل از میلاد، مایاها نوشیدنی شکلاتی تهیه شده از دانه ­های کاکائوی ساییده شده در ترکیب با آب، آرد ذرت، و فلفل قرمز تند را مصرف می­ کردند- که با شکلات داغ که ما امروز می­ شناسیم بسیار متفاوت است.

آنها این مخلوط را از فنجان به قوری و دوباره از قوری به فنجان می­ ریختند تا اینکه کف غلیظی ایجاد شود و سپس از نوشیدنی سرد لذت می­ بردند.

اگرچه نوشیدنی شکلاتی برای همه مردم در دسترس بود، اما افراد ثروتمند آن را از ظرف های بزرگی که لوله ­هایی داشت، می­ نوشیدند که بعداً همراه با آنها دفن می­شد.

شکلات داغ(هات چاکلت ) سپس راه خود را به اروپا باز کرد در اوایل دهه 1500، کورتز جهانگرد دانه ­های کاکائو و وسایل تهیه شکلات را به اروپا آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه مختصر شکلات داغ همراه با دستور تهیه

تاریخچه مختصر شکلات داغ همراه با دستور تهیه