مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 08:252020-10-22اقتصادي

تیشه به ریشه نخلستان ها در ریگان/وسوسه سودهایی که طوفان حریفش نیست!


با گران شدن قیمت زمین، مالکان نخلستان ها در شهرستان ریگان استان کرمان اقدام به خشکاندن نخلستان کرده تا سود بیشتری کسب کنند، نخل های سر به فلک کشیده که همانند سدی در برابر طوفان های سهمگین هستند اما این روزها دیگر حال خوشی ندارند و سر به زیر شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ریگان، شهر کویری ریگان دارای نخلستان های انبوهی ست که موجب شده این شهر از هجوم شن های روان در امان باشد، ریگان، همان طور که از نامش مشخص است محل انباشته شدن ریگ است و در صورت عدم ایجاد فضای سبز و نخلستان به کویر تبدیل خواهد شد.

وزش طوفان های شدید شن از شمال و جنوب موجب شده که ریگان هر روز خشکیده تر از گذشته شود و ساکنان این منطقه در تابستان در گرمای سوزان و زمستان در سرمای طاقت فرسا زندگی شان به سختی بگذرد.

نخل های سر به فلک کشیده در شهر ریگان همانند سدی در برابر طوفان های سهمگین هستند اما این روزها دیگر حال خوشی ندارند و سر به زیر شده اند.

ریگان در گذشته سرسبزترین نخلستان ها را داشت اما این روزها مالکان به دلیل افزایش قیمت زمین ها اقدام به نابودی کرده اند و  نخلستان های این شهرستان در حال خشک شدن و تبدیل به تلی از خاک شده اند.

ریگانی ها که شهر آنها وابسته به نخلستان و فضای سبز شهری جهت جلوگیری از شن های روان است این روزها ناامیدند، نخل هایی با قدمت 100 تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه به ریشه نخلستان ها در ریگان/وسوسه سودهایی که طوفان حریفش نیست!

تیشه به ریشه نخلستان ها در ریگان/وسوسه سودهایی که طوفان حریفش نیست!