مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 20:402020-10-21سياسي

«مدارس مسجدمحور» راه اندازی شود/ تعلیم و تربیت ساختار می خواهد


مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ضمن تاکید بر تشکیل «مدارس مسجدمحور» گفت: تعلیم و تربیت بستر و ساختار می خواهد و باید این بستر فراهم شود.

- حجت الاسلام محمدهادی نظیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد اظهار کرد: مسجد اگر صرفا محل اقامه نماز بوده و به مسائل و نیازهای زیستی فردی و اجتماعی مردم و جامعه رسیدگی نکند، ارتباط آن همچنان با توده هایی از مردم قطع است.

وی با بیان اینکه مسجد پایگاه و سنگری برای هدایت فضای جامعه است ادامه داد: اگر در مسجد نماز هم خوانده می شود و محل عبادت نیز هست، در واقع مسجد یک ظرفیت و زمینه ای برای انجام آن فعالیت های اجتماعی و ماموریتی است که مردم در بستر جامعه اسلامی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: اگر مسجد به عنوان ظرفیت عظیم، مرتبط و متصل با نیازها و هدایت ظرفیت های جامعه نباشد و امام جماعت مسجد، امام محله و امام روستا نشود و نتواند نقش هدایت فکری، امامت و راهبری را بازی کند، اقبال مردم نسبت به اقامه نماز جماعت در مسجد کاهش می یابد و مردم فکر می کنند مسجد نقشی در معادلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن محله و شهر ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مدارس مسجدمحور» راه اندازی شود/ تعلیم و تربیت ساختار می خواهد

«مدارس مسجدمحور» راه اندازی شود/ تعلیم و تربیت ساختار می خواهد