مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 14:202020-10-21فرهنگي

قطعه هوشنگ کامکار برای محمدرضا شجریان + ویدئو


در پی درگذشت محمدرضا شجریان، هوشنگ کامکار ـ آهنگساز ـ با ساخت قطعه موسیقایی برگرفته از تمام آثار سمفونیک خود در سالیان گذشته، یاد و خاطره استاد آواز ایران را گرامی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این قطعه موسیقایی که در قالب نماهنگی ارائه شده، تمام ملودیهایم نام دارد و از سوی هوشنگ کامکار از آن به عنوان مرثیه ای برای خسرو آواز خفته در خاک یاد شده است.

سرپرست گروه کامکارها در متنی که ضمیمه این قطعه کرده، درباره روند ساخت آن نوشته است: از زمانی که آخرین بار مرحوم شجریان دوباره به بیمارستان منتقل شد تصمیم گرفتم که قطعه موسیقایی برگرفته از تمام آثار سمفونیک ام که طی سالیان گذشته نوشته بودم به احترامش تنظیم کنم.

برای این کار ابتدا از هریک از آثارم تم ها و موتیف های شخصی را که بتوان آنها را از نظر تنالیته، ریتم، اشعار و بیان تصاویر صوتی در ارتباط با موضوع مورد نظر ترکیب کرد، انتخاب کردم.

با توجه به شرایط قرنطینه هر روز مرتبا بی وقفه روی آنها کار می کردم تا اینکه حدودا عصر پنج شنبه، 17 مهر ماه بود که طی تماس تلفنی از طرف خانه موسیقی، خبر درگذشت ایشان را در حالی که روی پروژه کار می کردم به من اطلاع دادند.

با شنیدن آن بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و حالم دگرگون شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعه هوشنگ کامکار برای محمدرضا شجریان + ویدئو

قطعه هوشنگ کامکار برای محمدرضا شجریان + ویدئو