مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 11:202020-10-21پزشكي

ماسک، حجم ابر ذرات کرونا را 23 برابر کوچک تر می کند


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد داشتن ماسک بر صورت باعث می شود حجم ابرهای حاوی ذرات عفونی ویروس کرونا که بر اثر سرفه کردن ایجاد می شوند تا 23 برابر کوچک تر شود و در نتیجه خطر انتقال عفونت کاهش یابد.

- جی پلاس ، به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان یک موسسه فناوری در هند انجام شد، نشان می دهد که داشتن یک ماسک جراحی بر صورت در مقایسه با نداشتن ماسک، حجم ابرهای منتشر شده بر اثر سرفه کردن را هفت برابر و ماسک ان95 این حجم را 23 برابر کاهش می دهد.

ایرنا نوشت؛ راجنیش بهاردوج نویسنده مقاله و محقق این موسسه فناوری هند درمورد این مطالعه گفت: ما متوجه شدیم هر آنچه که فاصله طی شده توسط ابرهای ناشی از سرفه کردن را کاهش دهد، ناحیه ای را که قطرات ناشی از سرفه در آنجا منتشر می شوند به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

این موضوع به نوبه خود احتمال انتقال عفونت را به اندازه زیادی کاهش می دهد.

وی تاکید کرد استفاده از ماسک صورت و دستمال کاغذی و سرفه در آرنج فرد از روش هایی هستند که می توانند فاصله ابرهای ذرات ویروس کرونا را که بر اثر سرفه کردن ایجاد می شوند، کاهش دهند.

محور مطالعاتی که پیش از این انجام شده بودند بر ویژگی های هوا و قطرات ناشی از سرفه در نزدیکی دهان تمرکز داشت؛ در این مطالعات عواملی مانند حجم ابر ذرات ویروس کرونای ناشی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک، حجم ابر ذرات کرونا را 23 برابر کوچک تر می کند

ماسک، حجم ابر ذرات کرونا را 23 برابر کوچک تر می کند