مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 10:552020-10-21فرهنگي

اجرای دوباره تذهیب قاجار با رویکردی جدید


تذهیب نسخه خطی از حسین بن علی عسگر ارسنجانی، هنرمند خوشنویس دوره قاجار با حفظ ماهیت اصلی هنر آن دوره توسط کیوان شجاعی، هنرمند رشته تذهیب بار دیگر اجرا شد.

- تذهیب نسخه خطی از حسین بن علی عسگر ارسنجانی، هنرمند خوشنویس دوره قاجار با حفظ ماهیت اصلی هنر آن دوره توسط کیوان شجاعی، هنرمند رشته تذهیب بار دیگر اجرا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سیدعبدالمجید شریف زاده ـ رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی ـ روز چهارشنبه (30 مهرماه) با اعلام این خبر گفت: با توجه به برگزاری همایش قاجار توسط پژوهشگاه و برپایی نمایشگاه هنر قاجار، بازنگری این هنر با رویکردی جدید در دستور کار قرار گرفت.

در این خصوص برای نتیجه‎گیری بهتر نسخ موجود در موزه ملک بررسی و نسخه شماره چهل و یک به خط حسین بن علی عسگر ارسنجانی تاریخ 1285ه.

ق برای این موضوع انتخاب شد.

رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: این نسخه بسیار پرکار و نفیس است که هنرمند این مرکز با الهام از آن یک برداشت تازه ای متناسب با شرایط امروزه تذهیب صورت داده است.

با اینکه بیشتر تذهیب ‏های قاجار از نظم و قوانین موجود در تذهیب‎های دوره ‏های پیش از خودش پیروی نمی ‏کند (از جمله قرار گرفتن نقوش اسلیمی و ختایی در یک بند، اندازه نبودن واگیره‎ها، بکارگیری نقوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای دوباره تذهیب قاجار با رویکردی جدید

اجرای دوباره تذهیب قاجار با رویکردی جدید