مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 10:402020-10-21اقتصادي

توضیح سازمان غذا و دارو درباره محصولات تراریخته


سرپرست اداره کل غذای سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر بیشترین محصولی که از مواد اولیه‌ی تراریخته‌ در کشور مصرف می‌شود، روغن است، اما به دلیل تصفیه‌هایی که صورت می‌گیرد، دیگر ژن تراریخته در آن وجود ندارد.

«محمد حسین عزیزی» سرپرست اداره کل غذای سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به محصولات تراریخته در بازار داخلی بیان کرد: ماجرای مواد تراریخته شاید بیش از 50 سال می‌شود که در دنیا مطرح است، البته تمام کشورها این محصولات را کشت نمی‌کنند، اما همه از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: محصولات تراریخته چند بعد مختلف دارد، یکی مربوط به کشت محصول می‌شود که در کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، چین و هند کشت می‌شود، البته در کشور ما هم یک سری کشت‌های تحقیقاتی تا الان انجام شده است، مسئله‌ی بعدی به مصرف محصولات تراریخته مربوط است که هیچ کشوری را سراغ نداریم تا استفاده از این محصولات را ممنوع کرده باشد.

عزیزی افزود: از لحاظ برچسب‌زنی این محصولات چند روش وجود دارد، یکی از آنها سیستم آزاد و اختیاری بودن است، یعنی تولید کنندگان می‌توانند برچسب بزند یا نزنند که کشورهای مثل آرژانتین بر این شیوه رفتار می‌کنند، به طور حتم وقتی که این موضوع اختیاری باشد، دیگر تولید کننده‌ای برچسب نمی&z


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح سازمان غذا و دارو درباره محصولات تراریخته

توضیح سازمان غذا و دارو درباره محصولات تراریخته