مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 10:102020-10-21پزشكي

بی علامتی مهمترین علامت بیماری خاموش


مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: پوکی استخوان یک بیماری خاموش بوده و شاید یکی از مهمترین علامت های این بیماری بی علامتی آن است.

- ایسنا/همدان مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: پوکی استخوان یک بیماری خاموش بوده و شاید یکی از مهمترین علامت های این بیماری بی علامتی آن است.

راضیه سادات میرمعینی در گفت وگو با ایسنا، پوکی استخوان را یکی از بیماری های نسبتا شایع دانست و اظهار کرد: پوکی استخوان یک بیماری خاموش بوده و شاید یکی از مهمترین علامت های این بیماری بی علامتی آن است و فرد موقعی متوجه می شود به این بیماری مبتلا شده که مدت ها از شروع این پروسه گذشته و یکسری صدمات جبران ناپذیر در استخوان های او برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه در استخوان یکسری بافت زنده وجود دارد و دارای لایه هایی است که باعث محکم شدن شبکه های استخوان، توانایی تحمل وزن و عملکرد صحیح استخوان می شود، افزود: تخریب بافت استخوانی و شبکه های داخلی استخوان به طور عادی و معمولی در افراد انجام می شود اما عدم جایگزینی مناسب کلسیم در آن قسمت ها به تدریج شبکه های منسجم و محکم را سست کرده و منجر به عملکرد ضعیف استخوان شده که با کوچکترین ضربه ممکن است شخص دچار شکستگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی علامتی مهمترین علامت بیماری خاموش

بی علامتی مهمترین علامت بیماری خاموش