مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 09:352020-10-21پزشكي

ساخت نانوامولسیون برای ضد عفونی کننده دست از سوی محققان کشور


گروهی از محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به ساخت نانو امولسیون به عنوان ماده ضد عفونی کننده در پاندمی کرونا دست یافتند.

- گروهی از محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به ساخت نانو امولسیون به عنوان ماده ضد عفونی کننده در پاندمی کرونا دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر سعید بذرایی، مجری طرح و از محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی امروز در وبینار ضدعفونی و ایمنی فیزیکی در برابر کرونا در پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، با اشاره به سابقه شیوع ویروس کرونا از ووهان چین در سال 2019، گفت: مهمترین علایم مبتلایان به این ویروس تب، تنگی نفس و سرفه است ولی علائم آن روز به روز تغییر می کند که این امر نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پدیده استیگما (انگ اجتماعی) در پاندمی کرونا ویروس، اظهار کرد: هر زمانی که پاندمی رخ می دهد، حالتی از استرس و ترس از بیمار شدن در فرد ایجاد می شود و در این وضعیت فرد سعی خواهد کرد که از جامعه دور شود و مشکلات خود را مطرح نکند.

بذرایی علت ایجاد استیگما را ناشناخته بودن ویروس کرونا و انتشار اخبار نادرست و شایعه دانست و ادامه داد: به منظور پیشگیری از این پدیده باید پروتکل های بهداشتی به صورت شفاف برای جامعه تبیین شود و اطلاعات صحیح در اختیار جامعه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوامولسیون برای ضد عفونی کننده دست از سوی محققان کشور

ساخت نانوامولسیون برای ضد عفونی کننده دست از سوی محققان کشور