مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 08:052020-10-21سياسي

گشتی در تاریخ معاصر همدان همراه با نویسنده خیزش دانش آموزی


خروش دانش آموزان همدانی در آخرین روزهای مهرماه سال 57 علیه نظام طاغوتی پهلوی یکی از رویدادهای سیاسی و حماسی مردم همدان و زمینه ساز انقلاب اسلامی بود، - ایسنا/همدان خروش دانش آموزان همدانی در آخرین روزهای مهرماه سال 57 علیه نظام طاغوتی پهلوی یکی از رویدادهای سیاسی و حماسی مردم همدان و زمینه ساز انقلاب اسلامی بود، این حادثه را می توان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب همدان دانست .

به نظر می رسد پس از گذشت سال ها این رویداد مهم تاریخی مغفول مانده است، حادثه ای که بازتاب های گسترده ای در سطح ملی و جهانی داشت به طوریکه پس از آن، سلسله تظاهرات بسیاری علیه رژیم شاهنشاهی به راه افتاد که یکی از آنها حماسه 13 آبان سال 57 بود.

کتاب خیزش دانش آموزی، واکاوی قیام دانش آموزان همدان در سی ام مهر 57 نوشته ابوالفتح مؤمن به جهت شناساندن این اتفاق مهم تاریخ معاصر همدان در 350 صفحه به رشته تحریر درآمده است.

فصل اول و دوم کتاب درباره نقش دانش آموزان همدانی در تاریخ معاصر ایران است و حاصل بیش از دو سال فعالیت شامل مصاحبه های متعدد با پزشکان، پرستاران، مجروحان، خانواده های شهدا و دانش آموزان آن زمان و نیروهای دخیل در حادثه 30 مهر است .

علاوه بر این برای نگارش کتاب اسناد و صورت سانحه مجروحان و شهدا از بیمارستان و بنیاد شهید جمع آوری و سندهایی که در دستگاه اطل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشتی در تاریخ معاصر همدان همراه با نویسنده خیزش دانش آموزی

گشتی در تاریخ معاصر همدان همراه با نویسنده خیزش دانش آموزی