مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 06:302020-10-21سياسي

سکوتی تلخ در این آبادی


روستای طجر علوی در 25 کیلومتری شمال شهرستان ملایر واقع شده که از سمت شمال با روستای علوی و از سمت جنوب با روستای دشت آباد همسایه است.

- در حال حاضر این روستا دارای 130 خانوار و حدود 488 نفر جمعیت است که به دو زبان فارسی و ترکی سخن می گویند و مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.

در سال های دفاع مقدس مردم روستا حضور فعالی در جبهه های جنگ داشتند و وجود بیش از 34 شهید و 70 جانباز و دو نفر آزاده خود گویای این ادعاست.

حضور سردار شهید حسین همدانی به عنوان سخنران ویژه در نخستین یادواره شهدای طجر علوی در سال 93، یکی از پرافتخارترین خاطرات اهالی روستاست و اهالی این آبادی تأکیدات و سخنرانی تأثیرگذار سردار همدانی در آن یادواره را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

محرومیت و نداشتن درآمد کافی طی سال های گذشته سبب شد که اهالی به اجبار بار و بنه جمع کنند و به امید فردایی بهتر از آبادی خود دل کنده و به شهرهای اطراف پناه آورند.

همه اینها سبب شد که امروز 200 خانوار از اهالی روستا در شهرستان ملایر و 400 خانوار در شهر مقدس قم، تهران و کرج ساکن باشند.

وجود بارگاه امامزاده یحیی(ع) در روستای طجر علوی که از نوادگان حضرت امام موسی کاظم(ع) است، ردپای گردشگران و زائران را به این روستا باز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوتی تلخ در این آبادی

سکوتی تلخ در این آبادی