مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 06:002020-10-21اقتصادي

مسائل اقتصادی چه تاثیری بر توسعه علمی ایران داشته است؟


یافته های یک پژوهش علم سنجی طی سال ها 1369 تا 1396 نشان داد که توسعه علمی تابع رشد اقتصادی است و تولید ناخالص ملی موثرترین شاخص بر رشد علمی بوده است.

- یافته های یک پژوهش علم سنجی طی سال ها 1369 تا 1396 نشان داد که توسعه علمی تابع رشد اقتصادی است و تولید ناخالص ملی موثرترین شاخص بر رشد علمی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جدیدترین نظرات توسعه تاکید دارند که توسعه و پیشرفت ملت ها مبتنی بر علم و فناوری است و سایر عوامل مثل منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی و .

در مراتب بعدی اهمیت هستند.

امروزه در همه کشورها به تولید علم توجه ویژه ای می شود و هر شخص و سازمانی در حوزه فعالیت خود و از زاویه دید خود توسعه علمی و میزان کم و زیاد شدن تولیدات علمی را بررسی می کند.

شاخص های زیادی می توانند در نوسانات تولیدات علمی دخیل باشند و به طور یقین عوامل اقتصادی از مهم ترین آن هاست.

با توجه به این موضوع پژوهشگران میزان تاثیر عوامل اقتصادی بر توسعه علمی ایران را در طی 27 سال اخیر مورد بررسی قرار دادند.

محمد حسن زاده ، ناهید ناصری و فاطمه زندیان ؛ پژوهشگران علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس در انجام این مطالعه مشارکت کردند.

برای انجام این پژوهش از داده های حاصل از توسعه علمی ایران طی سال های 1369 تا 1396 استفاده شده است و این داده ها از طریق تحلیل سری های زمانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل اقتصادی چه تاثیری بر توسعه علمی ایران داشته است؟

مسائل اقتصادی چه تاثیری بر توسعه علمی ایران داشته است؟