مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 12:252020-10-20اقتصادي

نسبت هزینه تغذیه به کل معیشت خانواده در شهر 24 درصد است


رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد گفت: نسبت هزینه تغذیه به کل معشیت خانوار در حوزه شهری 24 درصد و روستایی 37 درصد است؛ این آمار برای کشورهای توسعه یافته 9 تا 14 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد،  قدیر رجب زاده امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی صنعت غذا در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار شد، نقش غذای سالم برای جلوگیری از بیماری ها را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: نسبت هزینه تغذیه به کل معشیت خانوار در حوزه شهری 24 درصد و روستایی 37 درصد است؛ این آمار برای کشورهای توسعه یافته 9 تا 14 درصد است.

وی امنیت غذایی، دسترسی اقتصادی به تامین غذا و سلامت آن را از ارکان اساسی در صنعت غذا برشمرد و بر توجه به دسترسی اقتصادی به منظور تامین غذا در شرایط مود تاکید کرد.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد توجه به ضایعات مواد غذایی، تمرکز روی مواد اولیه و جیره های غذایی را سه محور اساسی در بحث امنیت غذای خواند و یکی از اهداف مهم این موسسه را جلوگیری از ضایعات زیاد و طولانی مدت مواد غذایی دانست.

رجب زاده با بیان اینکه  در شرایطی هستیم که بسیاری از مواد غذایی باید از واردات تامین شود، تصریح کرد: بنابراین همکاران من در این موسسه تلاش کردند تا از منابع بومی بهترین استفاده را کنند تا در آینده ای نزدیک در کشور کمتر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت هزینه تغذیه به کل معیشت خانواده در شهر 24 درصد است

نسبت هزینه تغذیه به کل معیشت خانواده در شهر 24 درصد است