مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-20پزشكي

کمبود انسولین خارجی در کرمان و راهکارهایی برای بیماران دیابتی


بیماران دیابتی در استان کرمان هم مانند سایر بیماران در کشور با مشکل کمبود انسولین قلمی خارجی مواجه شده اند و آن طور که محمدحسین گذشتی فوق تخصص غدد و متابولیسم می گوید: - خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: طی روزهای اخیر کمبود انسولین قلمی خارجی در داروخانه های کرمان مانند سایر شهرهای کشور وجود دارد و این امر مشکلات زیادی را برای بیماران دیابتی به وجود آورده است تا جایی که بیماران دیابتی برای رساندن صدای فریاد خود به هر روشی متوسل شده اند، به طور مثال بعضی از آنها از هنرمندان عرصه طنز کرمان خواسته اند برای کمبود انسولین طنز تلخ تولید کنند.

بسیاری از هنرمندان و روزنامه نگاران کرمانی هم در شبکه های مجازی از درد بیماران دیابتی و کمبود انسولین قلمی نوشته اند تا شاید با این نوشته ها راهی برای رفع این مشکل پیدا شود.

در همین حال یک بیمار دیابتی به خبرنگار فارس در کرمان می گوید: نه تنها انسولین قلمی خارجی در داروخانه ها نیست بلکه بعضی از قرص های مورد نیاز بیماران دیابتی هم دیگر وجود ندارد و باید مشابه آن را مصرف کنیم که عوارض خودش را دارد.

امیدواریم تا یکی، دو هفته آینده کمبود انسولین قلمی برطرف شود   این در حالی ست که دکتر علی اسدی پور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از وجود انواع انسولین به میزان لازم در کرمان و کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود انسولین خارجی در کرمان و راهکارهایی برای بیماران دیابتی

کمبود انسولین خارجی در کرمان و راهکارهایی برای بیماران دیابتی