مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 09:052020-10-20بين الملل

وزیر خارجه تونس: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است/ از مذاکرات لیبی-لیبی حمایت می کنیم


وزیر خارجه تونس اعلام کرد، کشورش از توافق سیاسی لیبی-لیبی و نیز از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس حمایت می کند.

- وزیر خارجه تونس اعلام کرد، کشورش از توافق سیاسی لیبی-لیبی و نیز از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس حمایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عثمان جیرندی، وزیر خارجه تونس در گفتگوی با عربی21 گفت، تونس همواره از تلاش های منطقه ای یا بین المللی که به دنبال کمک به لیبی برای رسیدن به راه حل جامع برای بحران این کشور همسایه است، حمایت می کند.

موضع ثابت تونس مبتنی بر توافق، آشتی لیبی و لزوم دستیابی به راه حل جامع لیبی -لیبی بدون به حاشیه بردن یا تبعیض قائل شدن است.

وی در خصوص میزبانی کشورش از گفتگوی سیاسی مستقیم لیبی که قرار است برای اولین بار ابتدای ماه نوامبر برگزار شود، گفت، این نشست در راستای اجرای نتایج کنفرانس برلین برگزار می شود و امید است که نقطه شروعی سرنوشت ساز برای آشتی لیبی و اعلام تفاهم میان طرف های درگیر در این کشور باشد.

جیرندی ادامه داد، همه این نشست ها تلاش بین المللی و منطقه ای برای دستیابی به راه حل بحران لیبی است اما یک اصل باقی می ماند و آن غلبه منافع لیبی است و اینکه مردم لیبی خودشان تصمیم نهایی را در دستیابی به راه حلی مسالمت آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه تونس: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است/ از مذاکرات لیبی-لیبی حمایت می کنیم

وزیر خارجه تونس: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است/ از مذاکرات لیبی-لیبی حمایت می کنیم