مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-20اقتصادي

تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید 19 و سرخک


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از سنتز ویروس کرونا و انتقال آن به ویروس سرخک نسل جدیدی از واکسن کرونا را تولید کردند که در فاز حیوانی قرار دارد و امیدوارند تا اوایل سال آینده به تولید انبوه برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بابک نگاهدار،ی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در نشست خبری امروز با بیان اینکه این واکسن اولین نمونه واکسن کرونا مبتنی بر ویروس مهندسی شده سرخک است، گفت: روش به کار رفته در ساخت این واکسن یک روش پیشرفته (سوم) ساخت واکسن ها و جزو فناوری های مرز دانش است که در این شرکت موفق به کسب دانش تولید نمونه اولیه این نوع واکسن شدیم.

وی با بیان اینکه ساخت نخستین نمونه واکسن کرونا در این شرکت و با همکاری هلدینگ دارویی وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام (ره) طراحی شده است اظهار کرد: در طراحی و ساخت این فناوری از مشاوران خارجی استفاده کردیم و اولین گروهی هستیم که ویروس انسانی زنده تکثیر شونده مبتنی بر فناوری مهندسی ژنوم ویروس را به تولید رساندیم.

نگاهداری با تاکید بر اینکه در این پروژه ژن یک ویروس کرونا را سنتز و بخشی از ژن آن را استخراج کردیم، ادامه داد: ژن های استخراج شده را در داخل ژن ویروس سرخک قرار دادیم و یک ویروس جدید نوترکیب تولید کردیم که این واکسن هم برای سرخک و هم برای کرونا کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید 19 و سرخک

تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/واکسنی برای پیشگیری از کووید 19 و سرخک