مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-20اقتصادي

آیا ریسک سرمایه گذاری در بازار خودرو را می پذیرید؟


در دومین گزارش از مجموعه گزارشات تحلیلی بررسی شرایط روز بازارهای ایران به تحلیل بازار خودرو می پردازیم.

- ایسنا/خراسان رضوی در دومین گزارش از مجموعه گزارشات تحلیلی بررسی شرایط روز بازارهای ایران به تحلیل بازار خودرو می پردازیم.

خودروسازی در ایران سال ها است که مورد حمایت دولت قرار دارد، زیرا به گفته مسئولان حدود 500 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت مشغول کار هستند.

حمایت دولت از این صنعت، سبب ایجاد جذابیت های بسیاری برای صاحبان قدرت و نفوذ شده، به طوری که همواره می توان رد پای آن ها را در نقش هایی همچون سهامداران عمده شرکت های خودروساز، واردکنندگان قطعات و لوازم جانبی خودرو و گاهی واردکنندگان خودروهای لوکس مشاهده کرد.

در اوایل دهه 90 دو عامل واردات قطعات ارزان و بی کیفیت خودرو و همچنین عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی شرکت های خودرویی منجر به ورشکستگی بسیاری از قطعه سازان شد.

بعد از مدتی با جهش نرخ ارز از 1000 به 3000 تومان و تشدید تحریم ها، دیگر واردات قطعه به کشور برای خودروسازان مقرون به صرفه نبود، بسیاری از قطعه سازان ورشکست شده بودند و این امر موجب وابستگی بیشتر صنعت خودرو به واردات قطعات خارجی شد، در نتیجه کارخانه های خودروساز مجبور شدند از قطعات نسبتا گران اما کم کیفیت خارجی استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ریسک سرمایه گذاری در بازار خودرو را می پذیرید؟

آیا ریسک سرمایه گذاری در بازار خودرو را می پذیرید؟