مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 15:002020-10-19اقتصادي

جیب پرنشدنی مافیای کنکور


درآمد سالانه موسسات کنکوری فقط از طریق فروش کتاب های جامع به 870 تا 1160 میلیارد تومان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: موسسات کنکوری و مدارس غیر انتفاعی خاص از چند ماه پیش به روال هر سال برای کنکور 1400 استارت زده اند.

در این میان به نظر می رسد در این وانفسای گرانی دلار و شیوع کرونا و تورم بی سابقه، بازار کنکور هیچ گاه کساد نمی شود و این وسط بر اساس بررسی های میدانی جام جم قیمت کتاب های کمک درسی سال کنکور دو تا سه برابر سال گذشته شده و قیمت یک دوره کتاب های جامع موسسات کنکوری برای رشته های مختلف به 1.

5 تا 2 میلیون تومان رسیده است.

اگر آمار حدود یک میلیون و 160 هزار داوطلب کنکور سال 99 را به طور مشابه برای سال 1400 نیز در نظر بگیریم و فقط نیمی از این داوطلبان را مخاطب کتاب های کمک درسی بدانیم، خواهیم دید موسسات کنکور فقط از فروش کتاب های جامع بین 870 تا 1160 میلیارد تومان درآمد دارند؛ گرچه قطعا مجموع درآمد موسسات کنکور بسیار بیشتر از این حرف هاست و ترفندهای مختلف این موسسات برای درآمدزایی، از آنها مافیایی ساخته که برای رخنه در نظام آموزشی مملکت به هر ریسمانی چنگ انداخته اند.

سال هاست بحث مساله نفوذ مافیای کنکور در مدارس مختلف مطرح می شود و برخی خبرهای درگوشی نیز حکایت از آن دارد که بعضی معلمان و مشاوران کنکور برای تبلیغ کتاب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیب پرنشدنی مافیای کنکور

جیب پرنشدنی مافیای کنکور