مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 12:102020-10-19اقتصادي

اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای تامین روغن با کشت جدید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجری طرح دانه های روغنی افزود: در حوزه دانه های روغنی، کشت گیاهان جدید مانند کاملینا و بادام زمینی مورد توجه است و میزان تولید روغن و دانه از گیاهی مانند کاملینا کم است، - علیرضا مهاجر گفت: علاوه بر تولید کلزا، سویا، آفتابگردان، کنجد و گلرنگ که در طرح 10 ساله خوداتکایی پیش بینی شده، برای کشت گیاهان جدید به منظور تامین روغن و کنجاله آمادگی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجری طرح دانه های روغنی افزود: در حوزه دانه های روغنی، کشت گیاهان جدید مانند کاملینا و بادام زمینی مورد توجه است و میزان تولید روغن و دانه از گیاهی مانند کاملینا کم است، اما می توان کشت این گیاه را به منظور تنوع بخشی در کشور توسعه داد، ضمن اینکه برای نخستین بار در زمینه کنجد رقمی معرفی شده که امکان کشت مکانیزه آن وجود دارد.

وی گفت: کشت کلزا در تناوب با گندم و جو موجب افزایش پایداری تولید این محصولات بوسیله کاهش علف های هرز، آفات و بیماری ها می شود و کلزا اهمیت ویژه ای دارد.

مهاجر توضیح داد: کلزا بالای 40 درصد روغن دارد و در همه استان های کشور قابل کشت است و در طرح خوداتکایی دانه های روغنی محصولاتی مورد توجه است که آب کمی نیاز داشته باشد و در پاییز کشت شود و به پایداری گندم کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای تامین روغن با کشت جدید

اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای تامین روغن با کشت جدید