مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-19پزشكي

انتقاد از کم کاری ها در تامین سلامت روان جامعه/دانشگاهیان نقش جدی تری ایفا کنند


رییس مرکز مشاوره و خدمات روان شناسی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه در تامین سلامت روان جامعه کم کاری ها صورت گرفته است، گفت: دانشگاهیان در تامین سلامت روان جامعه نقش جدی تر ایفا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پرویز آزاد فلاح امروز در هم اندیشی گفت و گوی دانشگاه و رسانه که به صورت مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با انتقاد از کم کاری ها در حوزه سلامت روان جامعه تاکید کرد: دانشگاهیان باید در گام هایی که برمی دارند، اصول و آموزه هایی را که می تواند در پیشگیری اولیه و ثانویه بهداشت و سلامت روان اثرگذار باشد، ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به آماری که هفته گذشته در خصوص سلامت روان ایرانیان منتشر شد، تصریح کرد: بر اساس این آماری که معاون وزارت بهداشت مطرح کرد، حدود 30 درصد مردم ایران مشکلات روحی و روانی دارند که درصد قابل توجهی است.

براساس آمار جهانی از هر چهار نفر، یک نفر در طول عمر خود به بیماری های حاد روانی دچار می شود و تا سال 2030 میلادی، افسردگی به عنوان یکی از مهم ترین اختلالاتی است که بشر تجربه می کند.

آزاد فلاح افزود: سالانه در دنیا 900 هزار نفر خودکشی می کنند و از هر چهار نفری که بیماری روانی تجربه می کنند، سه نفر درمان مناسبی دریافت نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از کم کاری ها در تامین سلامت روان جامعه/دانشگاهیان نقش جدی تری ایفا کنند

انتقاد از کم کاری ها در تامین سلامت روان جامعه/دانشگاهیان نقش جدی تری ایفا کنند