مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-19اجتماعي

سلامت بیش از 15 هزار نوآموز کردستانی سنجش شد


رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان (چهارم مرداد) تاکنون سلامت 15 هزار و 431 نوآموز در استان سنجش شده است.

- خلیل رنجبر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برنامه ارزشمند سنجش به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی، مداخله به هنگام، تشخیص و کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی دراستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش، 665 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 266 نفر مشکوک به مشکل شنوایی، 43 نفر دارای مشکلات جسمی - حرکتی، 22 نفرمشکوک به اختلال طیف اُتیسم هستند، افزود: دو هزار و 104 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حدنصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ارجاعات هوش 1083 نفر نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند، افزود: 61 نفر نوآموز نیز در این مرحله آموزش پذیر شناسایی و به مدارس با نیازهای ویژه برای ادامه تحصیل معرفی شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: از ارجاعات شنوایی 57 نفر نیاز به درمان پزشکی، 11 نفر دارای شنوایی یکطرفه بودند و 12 نفر نیز نیاز به سمعک و معلم رابط داشته و برای ادامه تحصیل به مدارس عاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت بیش از 15 هزار نوآموز کردستانی سنجش شد

سلامت بیش از 15 هزار نوآموز کردستانی سنجش شد