مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 07:402020-10-19سياسي

لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رییس جمهور


معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهور ی گفت: نمایندگان مجلس در صف مقدم و مسئول ترویج یک فرهنگ بالغ سیاسی هستند.

- معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهور ی گفت: نمایندگان مجلس در صف مقدم و مسئول ترویج یک فرهنگ بالغ سیاسی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیژن عباسی در یادداشت اختصاصی نوشت: در همه نظام های حقوقی، اهانت و نسبت ناروا و اعلام خلاف واقع در مورد گفتار و کردار هر یک از شهروندان دارای عنوان مجرمانه است و اگر این امر ناظر به مقامات عالی رتبه سیاسی و عمومی باشد، در طبقه بندی جرایم و مجازات ها، نوعا در شمار جرم های سنگین تر قرار گرفته و گاه به دلیل پیوند مستقیم آن با حقوق عمومی و منافع ملی واجد جنبه عمومی غالب و به تبع، غیر قابل گذشت تلقی می شود که دادستان در مقام مدعی العموم و به نام جامعه ، خود باید آن را تعقیب کند، قطع نظر از آن که شاکی داشته باشد یا نداشته باشد.

تهدید و توهین نسبت به رییس جمهور، از یک منظر، تهدید و توهین به جمهور است، زیرا این مسند قطع نظر از فرد، نماد جمهوریت است.

بدین ترتیب، نه تنها مقامات سیاسی از جمله رییس جمهور و وزرا، مطابق صریح قانون اساسی و قوانین کیفری، همانند هر شهروند دیگری از حق دادخواهی برخوردارند، بلکه در شماری از این عناوین مجرمانه دادستان نیز تکلیف آغاز فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رییس جمهور

لزوم حفظ شأن نمایندگی مجلس در انتقاد از رییس جمهور