مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 07:252020-10-19سياسي

وقف دسته جمعی در زنجان مورد تاکید قرار گیرد/ ثلث مالم را وقف کرده ام


امام جمعه زنجان به احیای وقف دسته جمعی تاکید کرد و گفت: اگر حتی یک رقبه در سال به موقوفات دسته جمعی اضافه شود، کار بسیار بزرگی خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، آیت الله شیخ علی خاتمی در دیدار با مدیران اوقاف زنجان ضمن تأکید بر برنامه ریزی مدون توسط اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: فعالیت های اوقاف باید یکنواخت باشد و نباید باری به هر جهت شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اجرای برنامه ها در بازه زمانی 3 یا 5 ساله کمک شایانی به هدفدار بودن برنامه های این سازمان خواهد کرد، افزود: برای مثال می توان یک تیم برای احیای موقوفات کوچک در نظر گرفت که با برنامه ریزی آنها را تبدیل به احسن کرد.

وی با اشاره به اینکه گاها نیات موقوفات بسیار عام است، اضافه کرد: اینکه کسی بگوید مبلغ پولی یا ملکی را در راه امام حسین (ع) وقف کرده است، پس وقف عامه است و نظر فقهی نیز این امر قابل اعتنا است.

امام جمعه زنجان همچنین به احیای وقف دسته جمعی نیز تاکید کرد و گفت: اگر حتی یک رقبه در سال به موقوفات دسته جمعی اضافه شود، کار بسیار بزرگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بنده ثلث مال خود را وقف حوزه علمیه کرده ام، افزود: باید فرهنگ سازی شود که متدینین حداقل ثلث خود را وقف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف دسته جمعی در زنجان مورد تاکید قرار گیرد/ ثلث مالم را وقف کرده ام

وقف دسته جمعی در زنجان مورد تاکید قرار گیرد/ ثلث مالم را وقف کرده ام