مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 05:502020-10-19اقتصادي

طرح ملی زراعت چوب تجارتی با سود دوجانبه


اجرای طرح ملی زراعت چوب در گلستان به ویژه در نواحی شمالی و شرقی آن ایده پرفایده ای است که علاوه بر تحقق اهدافی مانند تامین مواد اولیه تولید و خودکفایی چوب و سلولز مورد نیاز صنایع کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: طرح ملی زراعت چوب پس از تصویب قانون تنفس جنگل که از اواخر سال 95 به اجرا گذاشته شد تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و در صورت نیاز تمدید در برنامه هفتم توسعه، ادامه خواهد داشت.

این طرح بیشتر در اراضی شیبدار و کم بازده مناطق شمالی و شرقی گلستان اجرا می شود و به گفته کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان، علاوه بر تامین مواد اولیه و چوب مورد نیاز صنایع کشور، کمک زیادی به تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش آن، پیشگیری از سیلاب های فصلی و ذخیره و تقویت منابع آب سفره های زیرزمینی و مهمتر از همه پیشگیری از پدیده زیانبار ریزگردها خواهد کرد.

درآمد اقتصادی بالاتر نسبت به کاشت دیگر محصولات زراعی و باغی در اراضی شیبدار و یا کم بازده گلستان و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزایای اجرای طرح ملی زراعت چوب است.

کشت درختان چوب ده یا زراعت چوب به گفته معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی گلستان سابقه ای حدود 20 ساله در سطحی بالغ بر 2 هزار هکتار از گونه درخت اکالیپتوس دارد که این زراعت به دلیل وقوع سه مورد سرما و یخبندان در سال ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ملی زراعت چوب تجارتی با سود دوجانبه

طرح ملی زراعت چوب تجارتی با سود دوجانبه