مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 05:302020-10-19اقتصادي

برق رایگان، از رویا تا واقعیت


اجرای طرح ملی برق امید، این صنعت کشور را در آستانه آزمونی بزرگ در حوزه مدیریت و مصرف انرژی قرار داده و فرصت طلایی را نیز جهت اصلاح الگوی مصرف مشترکان جهت رایگان کردن بهای آن فراهم ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: بهره وری از انرژی به طور طبیعی بالا بردن سطح کیفی زندگی انسان ها را از دیرباز مورد توجه قرار داشته تا جایی که رفته رفته این مساله در توسعه پایدار کشورها نیز نقش اساسی و حیاتی ایفا کرده است.

بدون تردید انرژی برق امروزه به عنوان یکی از مصادیق مهم توسعه پایدار در همه جهان شناخته می شود تا جایی که این صنعت جایگاه ویژه ای را در سیاستگذاری های کلان دولت ها پیدا کرده و تمامی دولتمردان با پیشرفت و توسعه تکنولوژی در صدد استفاده بهینه و ارزان از این نوع انرژی در برنامه های سالانه خود هستند.

هرچند طی سال های اخیر شاهد تجدید ساختار صنعت برق کشور بوده ایم اما به نظر می رسد با توجه به رشد، پیشرفت و تحولات صورت گرفته این صنعت در جهان نتوانسته ایم به شاخص های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کنیم تا جایی که میزان استفاده از انرژی های پاک مانند خورشید و باد در فرآیند ساختاری کشور سهم بسیار ناچیزی را به خود اختصاص داده و سوخت نیروگاه های ما همچنان فسیلی و یا گازی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق رایگان، از رویا تا واقعیت

برق رایگان، از رویا تا واقعیت