مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 19:452020-10-18سياسي

بهره برداری از 200 پروژه تجاری دهه وقف در اصفهان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف از دیرینه ترین سنت های اسلامی و نبوی است که در همه ادیان نیز مشاهده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک ضمن تبریک آغاز دهه وقف امسال با بیان اینکه موضوع وقف یکی از دیرینه ترین سنت های اسلامی و نبوی است که ریشه های عمیقی در روایات و احادیث اسلام دارد، اظهار کرد: البته این رفتار یکی از سیره های مستمر انسانی است به طوری که از دیرباز و تا امروز در همه اقوام و ملل و مذاهب گوناگون وجود داشته که افرادی از داشته های خود برای افرادی در آینده و شرایط پیش رو بخشش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: جامع ترین این رفتار در اسلام مطرح شده که این مساله به نوعی معامله با خدا تلقی شده، از دیدگاه اسلامی به این معناست که خداوند این مال را به من داده بود، آن را مجدد به خدا برگرداندم تا نیازمندان از آن استفاده کنند.

وقف معامله با خداست وی با بیان اینکه وقف در اسلام علاوه بر رفع دغدغه های اجتماعی به نوعی اقدام خداپسندانه و معامله معنوی محسوب می شود، ابراز داشت: این اقدام اجر معنوی نیز دارد و حتی پس از مرگ واقف نیز این اموال میتواند برای واقف تاثیر مثبت داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 200 پروژه تجاری دهه وقف در اصفهان

بهره برداری از 200 پروژه تجاری دهه وقف در اصفهان