مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 13:452020-10-18بين الملل

بنی گانتز: با پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، باید قوی ترشویم


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به خاتمه تحریم های تسلیحاتی ایران، از اقداماتی برای مقابله با افزایش توان نظامی ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه بعد از ظهر به خاتمه تحریم های تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه )  ساعت 3:30 بامداد امروز (یکشنبه 27 مهر ماه/18 اکتبر) محدودیت های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از این به بعد محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا و به مقصد ایران لغو و محدودیت سفر 23 شخص حقوقی موضوع فهرست قطعنامه 2231 خاتمه یافت.

  لغو این محدودیت ها در حالی صورت گرفت که آمریکا در ماه های اخیر تلاش های گسترده ای را صورت داد تا این محدودیت ها ادامه یابد و در همین راستا قطعنامه ای را نیز به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داد که با 11 رأی ممتنع، 2 رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و 2 رأی مخالف (روسیه و چین) به تصویب نرسید و آمریکا باز هم ناکام ماند.

  بر اساس قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ماه مارس سال 2007 تصویب شد تحریم هایی علیه برنامه توسعه موشک های بالستیک ایران تصویب و هرگونه صادرات و واردات سلاح های سنگین هم از سوی ایران ممنوع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنی گانتز: با پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، باید قوی ترشویم

بنی گانتز: با پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، باید قوی ترشویم