مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 12:202020-10-18اقتصادي

دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد


علی اکبر زینتی زاده، عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه چند سالی می شود که روی طرح کارواش سبز کار می کنم تا بتواند تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهد، - عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دستگاه کارواش سبز در این دانشگاه ساخته شده و علاوه بر مصرف بهینه آب، به تصفیه فاضلاب های خانگی و صنعتی هم کمک می کند.

علی اکبر زینتی زاده، عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه چند سالی می شود که روی طرح کارواش سبز کار می کنم تا بتواند تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهد، گفت: سال گذشته این کارواش با 27 میلیون تومان سرمایه گذاری ساخته شده تا در این دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

زینتی زاده افزود: سیستم کار این کارواش را بر اساس انعقاد الکترونیکی برای جداسازی ضایعات جامد و استفاده از بستر لجن شیمیایی برای جداسازی مواد شوینده موجود در آب طراحی کردیم و این دستگاه ضمن مصرف کمتر انرژی، فضای کمی را نیز اشغال می کند و می توان روزانه تا 150 خودرو را با آن شست و شو داد.

عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: این دستگاه کارواش، بار ترکیبات سمی هیدروکربنی موجود در پساب های شهری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد

دستگاه کارواش سبز در دانشگاه رازی طراحی و ساخته شد