مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 12:152020-10-18سياسي

کشف گورهای اسلامی در استقرارگاه اشکانی


«سومین فصل کاوش محوطه «سوغانلو 4» در حوضه سد کانی سیب پیرانشهر به شناسایی مجموعاً 10 فضای معماری و گورهایی با تدفین های متعلق به دوره اسلامی منجر شد.

» - سومین فصل کاوش محوطه سوغانلو 4 در حوضه سد کانی سیب پیرانشهر به شناسایی مجموعاً 10 فضای معماری و گورهایی با تدفین های متعلق به دوره اسلامی منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، افراسیاب گراوند، سرپرست هیات باستان شناسی محوطه سوغانلو 4، با اعلام این خبر گفت: سومین فصل کاوش این محوطه در استان آذربایجان غربی، با هدف پی گردی سازه های معماری به دست آمده از فصل های گذشته در این محوطه آغاز شد؛ محوطه ای که یکی از مهمترین استقرارگاه های این حوضه آبگیر در یک دره میان کوهیِ باریک و روی بلندی های طبیعی است.

او با بیان این که این دره به دلیل وجود رودخانه زاب کوچک، استعداد و توانمندی کشاورزی و خاک حاصلخیز، شرایط زیست محیطی مناسبی را برای انسان های یکجانشین و تولیدکننده غذا از دوران پیش از تاریخ تا امروز فراهم کرده است، ادامه داد: از سوی دیگر این دره با داشتن مراتع و چراگاه های وسیع همواره شرایط مناسب را برای گروه های کوچرو و چراگرد فراهم کرده که حضور محوطه های متعدد در نزدیکی این رودخانه و نیز روستاهای امروزی، دلیلی بر این مدعاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گورهای اسلامی در استقرارگاه اشکانی

کشف گورهای اسلامی در استقرارگاه اشکانی