مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-18اجتماعي

رد پای پلنگ ایرانی در یک روستا در خواف


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست استان، سعید توانا از ثبت تصاویری تازه از پلنگ ایرانی در ارتفاعات روستای دردوی خبر داد و گفت: در پی اطلاع رسانی خبر شکار یک رأس بز توسط پلنگ از گله دامداران روستای دردوی، محیط بانان شهرستان بلافاصله به محل اعزام و پس از حضور در محل اتلاف حیوان، منطقه مورد رصد دقیق قرار گرفت.

وی افزود: پس از تلاشی یک ساعته یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه مشاهده و توسط محیط بانان تصویربرداری شد و به منظور پیشگیری از بروز تعارضات پلنگ و انسان، چوپانان محلی بار دیگر از سوی محیط بانان تحت آموزش قرار گرفتند تا چنانچه با این گربه سان ارزشمند مواجه شدند اقدام مناسب انجام دهند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف ادامه داد: تخریب زیستگاه و فعالیت های گسترده معدنی در جوار منطقه دردوی از یکسو و هدایت گله دام ها توسط چوپانان به قلل ارتفاعات و قلمرو پلنگ از سوی دیگر باعث حمله به دام ها و ایجاد خسارت به دامداران محلی شده است .

گفتنی است در این جریان خبری، محیط بان حمیدرضا عظیم پور و محیطبان غلامرضا یعقوبی  موفق شدند از این گونه ارزشمند تصویربرداری کنند.

پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN )  در طبق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای پلنگ ایرانی در یک روستا در خواف

رد پای پلنگ ایرانی در یک روستا در خواف